hoi - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marianne Meijer - WaarBenJij.nu hoi - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marianne Meijer - WaarBenJij.nu

hoi

Door: mariannemeijer

Blijf op de hoogte en volg Marianne

27 Juni 2011 | Nepal, Kathmandu

He thuisblijvers!!!

Dit is nu m'n 3e dag hier in Kathmandu en het is echt heel cool. Alles is anders dan in ons landje. Ieder detail, echt niet normaal.
Ik zit nu in hotel Excelsior, ligt in Thamel, een wijk in Kathmandu.

Tot nu toe heb ik nog niet veel gedaan. Ik ben zaterdagmorgen aangekomen. Op het vliegveld van Kathmandu was het echt een grote chaos. Ze zijn hier niet bepaald heel erg handig in dingen regelen etc, dus het duurde allemaal even. Ik werd opgewacht door een Nepalese man, van wie ik als welkomscadeau meteen een Nepalese shawl kreeg. Hij pakte m'n koffer en handbagage en bracht het naar een soort bestelbusje. Dat busje bracht me naar het hotel. EN hoee. Zodra ik zat begon het: hij begon met toeteren en reed keihard achteruit, terwijl daar allemaal mensen en auto's stonden. hij bleef gewoon toeteren en remde noooit. Ze rijden hier links en wie het hardst toetert is de baas. Mijn chauffeur was best een baas haha. Hij toeterde naar alles en iedereen en reed met 70 km per uur zo de dunne straatjes van Kathmandu door.
TOen ik bij het hotel kwam, kwamen er twee mensen naar me toe; Daisy (belgische) en Henry (Indonees). Zij vertelden van alles en legde uit hoe alles te werk zou gaan hier.
Daarna ging ik douchen en slapen (was nogal kapot na de 24 uur lange reis).
Om 3 uur 's middags werd ik wakker en ben ik met 3 meisjes -een uit Canada, een uit VS en een uit Australie- de stad in gegaan. WOO dat was echt heel gek. Overal waar je kijkt zijn mensen. Overal waar je kijkt zijn auto's, tuktuks en een soort fietsen met een mand erachter waar je in kan. Overal zijn winkels en restaurants. Het was echt heel groot. We zijn toen een aantal winkels in geweest en ik heb een Nepalese sim gekocht. (mijn hollandse werkt her niet, dus ik ontvang niets).
's avonds gingen we met 6 meisjes en een jongen uit eten in Ice en fire; jaja, een pizzeria!! Oke erg ja weet ik.
Daarna gingen we naar een bar. Dat was ook wel gek, want je moet hier als je een bar binnen gaat meteen je schoenen uit doen. en er zijn geen barkurkken, maar je zit geowon met zn allen op een soort verhoging, om een nog hogere verhoging heen (sdat is de tafel). Ben niet lang gebleven, omdat ik nogal last van de jetlag had.


Volgende dag ben ik met andere meisjes naar de Monkey Temple gegaan. We liepen erheen. Het zou een halfuurtje lopen zijn, maar we deden er een uur over (1000x verdwaald). En toen waren we er. Dat was echt heel erg leuk. Het is een tempel en om er te komen moet je heeel veel treden op lopen, die steil, smal en scheef zijn. eN ondertussen zijn er o-ve-ral apen!!! overal. En ze zijn ook helemaal niet bang voor je ofzo.
Toen we eindelijk helemaal boven waren, begon het te regenen. EN HOE. De druppels zijn enorm en het voelde echt alsof je gewoon onder een waterval stond ongeveer. Dus we gingen terug met de taxi.
Daarna zijn we in het hotel gaan eten en nog even met z'n allen gezeten. De mensen zijn allemaal erg aardig. En ik ben niet eens de enige Hollander! Er zijn zelfs twee uit Groningen. En nog een uit Amsterdam.

Vandaag stond ik laat op en heb ik ontbeten in het hotel. En nu ben ik aan het wachten op 4 meisjes met wie ik zo Kathmandu in ga en we willen naar de lijkverbrandingen. Dat zijn zeg maar de crematies hier. Ik vertel wel hoe dat was.
Nu ga ik!!! En kan iemand me ook even vertellen hoe het daar allemaal gaat please

  • 27 Juni 2011 - 10:22

    Hidde:

    Woe hoeeee, Apen,lijkenverbranding,chaos.. klinkt geweldig!!!!!! Hahahhaa DAAAG XXXXXXX

  • 27 Juni 2011 - 10:35

    Bert:

    Wow! Volgende week Chitwan?

  • 27 Juni 2011 - 11:05

    Wilma:

    Hoi Mar, raar gevoel hoor, dat ik hier suf achter mijn laptopje zit en jij allemaal spannende dingen doet! Klinkt allemaal erg leuk!

  • 27 Juni 2011 - 11:50

    Annick:

    honeyyy!! superleuk om wat van je te horen, we gaan snel mailen! Kun je ook je nepaleese nummer mailen? En wanneer ga je beginnen met het 'werken'? Ben benieuwd en geniet daar! xxxxx

  • 27 Juni 2011 - 12:31

    Floor:

    Hi dear! Wow, het klinkt echt als een topbegin. Inderdaad allemaal laten weten hoe het is en gaat, ik ga je blog zeker in de gaten houden! En je whatsapp kwam aan :)
    Heb je wel hetzelfde nummer met je nieuwe sim?

    Hier afgelopen dagen allemaal regen, gisteren en vandaag topweer...

    Dikke kus!

  • 27 Juni 2011 - 13:26

    Robin:

    heeey marianne,
    tof man dat je naar nepal bent. alleen ik vind t wel jammer dat je daardoor de diplomauitreiking mist. maar als ik naar nepal kon had ik daar ook scheid aan gehad. nou tis hier opeens gloeiend heet geworden, vandaag 30 graden. en moesten we ook nog boeken in gaan leveren op school. je moeder is geloof ik ook nog gesignaleerd, dus je kunt er gerust op zijn dat je boeken zijn ingeleverd haha. morgen wordt ook nog warm, maar woensdag wordt t weer opeens 19 graden mt regen... wie dat bedacht heeft.

    ik wens je veel plezier toe en ik hoop je als je terug bent snel weer us te zien:). en heel terug komen he, ben ik nie helemaal gerust meer op nu ik je avonturen in t nepalese verkeer heb gelezen haha.

    xxxxx

  • 27 Juni 2011 - 13:49

    Vic:

    Heej Mar!
    Leuk om wat van je te horen! Wat grappig dat er nog 2 grunningers zijn. Wanneer begin je met je werk?? Ben benieuwd hoe dat gaat.
    Heb je al heimwee??

    xxx Vic.

  • 27 Juni 2011 - 15:53

    Myrthe:

    Marianne!! Wat super leuk, om even te lezen wat je tot nu toe hebt beleefd! Zal zeker wel even wennen zijn, om ineens in zo;n andere wereld te zijn. Super leuk dat je ook met mensen bent van verschillende nationaliteiten, en zelfs 2 meisjes uit Groningen, leuk hoor!!
    Die lijkverbrandingen schijnen heel indrukwekkend te zijn, maar daar vinden ze dat heel normaal he!! Heb het een keer op tv gezien, maarja dat is natuurlijk niets met wat jij daar in het ECHT mee maakt en ziet!
    Ik ben benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven.
    Hier is het vandaag echt super warm, en morgen ook nog! Heerlijk!
    Heel veel liefs xx dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marianne goes Nepal

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2011

hospital

27 Juni 2011

hoi
Marianne

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 2490

Voorgaande reizen:

24 Juni 2011 - 12 Augustus 2011

Marianne goes Nepal

Landen bezocht: